Om de verkopers op bol.com te helpen met het kiezen voor de beste partij werkt bol.com met ranking van alle partijen die bij hen bekend zijn. Onlangs zijn de eisen aangescherpt en zijn de labels brons, zilver en gold uitgegeven. Er is 1 marketplace integratie software aanbieder die het Gold label behaald heeft: de Nederlandse marketplace specialist Vendiro.
Twan Rutten, mede-oprichter Vendiro: “Dit is voor ons een mooie kroon op ons werk. Bol.com is voor veel van onze klanten een erg belangrijke marketplace.
Toen ik jaren geleden zelf verantwoordelijk was voor het marketplace beleid bij fonQ kwam ik erachter dat er geen goede integratie partijen beschikbaar waren. Vanuit die ervaring ben ik samen met Bart van den Tol Vendiro gaan ontwikkelen.
Ons doel was en is retailers en merken succesvoller te maken op marketplaces. Inmiddels hebben we een koppeling met meer dan 40 marketplaces in heel Europa. De retailers zijn heel succesvol door onze pricing-tool. Deze hebben we voor bol.com geoptimalisseerd waardoor een aanbieder zelfs zonder het hebben van de laagste prijs toch de door bol.com geadviseerde verkoper wordt en dus het koopblok krijgt. Merkeigenaren gebruiken Vendiro vooral vanwege de goede integratie en onze content module waarmee zij er voor zorgen dat alle producten optimaal gepresenteerd worden. Met dergelijke modules bieden we de extra mogelijkheden voor verkopers.”