Over bol.com

In Nederland en België is bol.com de marktleider in e-commerce en de grootste marketplace. Op bol.com bereik je met jouw producten tot 12 miljoen klanten. Met maar liefst 5 miljoen bezoeken per dag, is het één van de meest bezochte Nederlandse websites. Ook de bol.com app doet het niet onverdienstelijk met meer dan 2,5 miljoen maandelijkse actieve gebruikers. Een belangrijk kanaal dus om in jouw marketplace-strategie te hebben.


Een extra service die misschien voor jouw bedrijf interessant is, is de fulfilment uit handen geven aan bol.com. Met LVB (logistiek via bol.com) stuur jij jouw voorraad naar hun magazijn en regelen zij de opslag en verzending.

Koppeling met Vendiro

Starten met verkopen op bol.com is eenvoudig, maar wanneer je serieuze ambities hebt brengt dit veel handmatig werk met zich mee. Vendiro koppelt met jouw eigen systemen en die van bol.com, voor een naadloze bol.com integratie. Daarmee automatiseren wij werk voor jou. Maak jij gebruik van Logistiek via bol.com? Geen probleem, daar koppelen wij ook mee. Die koppeling hebben wij zo gebouwd, dat wanneer jouw voorraad bij LVB op is en jij zelf nog wel voorraad hebt liggen, dit automatisch wisselt. Zo loop je nooit een verkoop mis!


De geavanceerde repricer van Vendiro zorgt daarnaast voor een optimale productprijs op bol.com. Dat is niet altijd de laagste prijs, want het slimme algoritme gaat op zoek naar de beste prijs om het koopblok te winnen met de best mogelijke winstmarge voor jou.


Vendiro is meer dan alleen een bol.com partner. Ben je gekoppeld met Vendiro? Dan kun je ook aan de slag op 50+ andere marketplaces in Europa.

Gold Partner

Vendiro is al meerdere jaren Gold Partner van bol.com. Dat houdt in dat je in ieder geval kunt profiteren van:

  • Aanbodbeheer: in je eigen systeem kun je aanbod aanmaken, wijzigen en verwijderen. Deze wijzigingen zijn direct zichtbaar op bol.com.
  • Ordersynchronisatie: importeert automatisch jouw openstaande orders naar jouw systeem en koppelt de track&trace gegevens weer terug aan bol.com.
  • Productinformatie via content-API: synchroniseer je eigen productinformatie met bol.com. door middel van de mapping-module kun je jouw gegevens aanleveren in het bol.com formaat voor een optimale weergave op de marketplace.



figure

Tips van onze experts

Met de optimale content worden jouw producten beter gevonden en verkocht. Daarom hebben wij een aantal tips verzameld:

  • Gebruik geen Engelse woorden of synoniemen in titels en houd je CAPSLOCK uit.
  • Bij meer dan 70 tekens wordt de producttitel afgekapt op mobiel, houd het dus beknopt.
  • Een correcte hoofdafbeelding, additionele afbeeldingen en video werken allemaal conversieverhogend.
  • Een optimale hoofdafbeelding heeft een witte achergrond zonder kader en geen logo’s, infographics, prijzen of aantal stuks.
  • De eerste 120 tekens van de productomschrijving worden in Google getoond – zorg dat dit tiptop in orde staat.
  • Bij LVB: jij blijft uiteindelijk de verkopende partij en je bent dus verplicht om zelf een BTW-factuur te sturen.
Terug naar het marketplace overzicht