Al jaren is Douglas een vertrouwd merk in de Nederlandse winkelstraten. En met 2400 winkels in Europa, mag de parfumerie zich de grootste beauty retailer van Europa noemen. Tussen de oprichting in 1821 en vandaag, heeft de keten zich moeten ontwikkelen en is meegegaan met de tijd. Met een nieuwe strategie en een sterke focus op de winkel van de toekomst, biedt Douglas shoppers een echte omnichannel ervaring. En daar hoort een marketplace bij.
Met de lancering van Douglas als marktplaats, geeft het beautymerk andere merken, retailers en groothandels de kans om gebruik te maken van hun sterke klantenbase. Iedere maand bezoeken zo’n 32 miljoen bezoekers de webshop en Douglas app.
In 2018 is Douglas marketplace gelanceerd in Duitsland. Na een succesvolle proefperiode heeft het concept zich verder uitgebreid naar andere Europese landen, waaronder Nederland. Douglas is momenteel nog vooral een webshop met bijna 90% van het verkoopvolume vanuit het eigen assortiment. Het is onze verwachting is dat dit aandeel de komende jaren enorm gaat groeien.
Sinds de lancering van Douglas als marketplace in 2021, heeft Vendiro een verbinding met deze nieuwe marketplace gelegd. Door deze verbinding wordt het proces tussen Douglas en de rest van jouw systemen een stuk eenvoudiger en efficiënter.
Wil je meer informatie over wat er bij het verkopen op Douglas komt kijken? Of wil je weten wat Vendiro voor jou kan betekenen? Bekijk eens ons uitlegfilmpje, of neem direct contact met ons op.